Egy sikeres weboldal története: rancstop.hu

Egy sikeres weboldal története: rancstop.hu

… avagy egy sikeres vállalkozó története

A sikeres weboldal nem egy önálló identitás. A sikeres weboldal azt jelenti, sikeres az ember aki mögötte áll.

És mi kellett a sikerhez?

Egy jó weboldal.

No persze egy jó weboldal mit sem ér, ha nincs ott mögötte az elhivatott, mindenben magas színvonalat képviselő szakember és az Ő kiváló minőségű szolgáltatásai.

E kettő csak együtt tud igazán jól működni és meghozni a sikert.

Alig fél éve kezdtünk hozzá a rancstop.hu weboldal elkészítéséhez. Varga Erika – holisztikus bőrterapeuta, azzal keresett meg minket, hogy segítsünk neki, mert rengeteget dolgozik, minden energiáját beleteszi a vállalkozásába, mégis úgy érzi nem halad előre.

Első lépésként alaposan átbeszéltük, hogy mik is a célok?

  • Ki a célcsoport?
  • Milyen konkurensek vannak a piacon?
  • Miben egyedi és fantasztikus az Ő megoldása?
  • Miben nyújt Ő kiválót?

Második lépésként felmértük a piacot.

  • Kik és milyen megoldásokat alkalmaznak?
  • Kulcsszó elemzést végeztünk.

Harmadik lépésként megterveztük a weboldal struktúráját.

  • Szerkezeti tervet készítettünk.
  • Megterveztük a Menü felépítését.
  • Kialakítottuk az egyes oldalak felépítését.

Ennek elfogadása után következett a design terv.

A kivitelezés során számos egyedi felépítésű aloldalt alakítottunk ki.

Különösen fontos volt a weboldal nyitólapja, hiszen a legtöbb látogató ide érkezik.

rancstop-vagyA honlapnak kettős funkciót kellett megvalósítania. Egyrészt probléma, másrészt vágy alapú weboldal. Számos páciense keresi meg Erikát valamilyen bőr problémával, de sokan szépülni, fiatalodni vágynak. E kettős kihívás kezelése okozta a legfőbb kihívást.

A honlapra a koronát a marketing automatizálási rendszer tette fel, mely segítségével rengeteg adminisztrációt vettünk le Erika válláról. Ez a rendszer folyamatosan gyűjti a feliratkozókat. Állandóan kommunikál a vendégekkel. Nyomon kíséri a kezelési folyamatot. De e mellett visszajelzéseket, értékeléseket gyűjt. Közvélemény kutatást végez a vendégek körében, mely segítségével fejlesztheti Erika tovább szolgáltatásportfólióját.

rancstop-szolgaltatasokA honlap elindítása óta, Erika jóval tervezhetőbben tud dolgozni, vendégei elégedettebbek a kiszolgálással. A rendszer folyamatosan új vendégeket szállít, de e mellett nem felejtkezik el a visszatérő vendégekről sem.

 

 

100%-os védelem számítógépes vírusok ellen

100%-os védelem számítógépes vírusok ellen

Nos, van egy rossz hírem:

100%-os védelem számítógépes vírusok ellen márpedig NINCS!

Különböző cégek gyártanak különböző vírusirtókat (Norton, Kasperski, Avira, stb.)

Ezeket használja Ön is az otthoni, irodai számítógépén, mi is a szervereinken,de még a Google is és az összes nagyvállalat.

Mi is az a számítógépes vírus?

A számítógépes vírus olyan program, amely szaporodik fertőz, saját másolatait helyezi el más, végrehajtható programokban vagy dokumentumokban. Többnyire rosszindulatú, fájlokat, sőt komplett mappákat, de akár egész számítógépeket is használhatatlanná, sőt teljesen tönkre is tehet. Hatása ellen védekezni megfelelő vírusirtó szoftverrel többnyire lehetséges.

Lappangási idő?

Vannak “más fajta” vírusok is. pl. a az ún. trójai programok. Ez egy olyan program, ami látszólag hasznosat vagy érdekeset csinál, vagy éppen semmit és nem is tudjuk, hogy a gépünkön van, de káros programok számára kaput nyit az általunk használt eszközön. Lehet, hogy észre sem vesszük az elején, amikor pedig már “láthatóvá válik”, akkor már túl késő.

Számítógépes bűnöző, vagy cracker

internetes-bunozesA cracker olyan számítógépes bűnöző, aki a számítástechnikához magas színvonalon ért, tudásával visszaél és másokat károsít meg. Számítógépekre hatol be jogtalanul, adatokat szerez meg és használ fel elsősorban anyagi javakért, esetleg társai elismerésének reményében. A cracker az általa birtokolt információval visszaél.Vírusokat, kémprogramokat készít és telepít.

A vírus és a vírus irtás egy rabló-pandúr harc.

Előbb van a rabló. majd jön a pandúr és igyekszik elkapni. Amikor megjelenik egy vírus a számítógépes hálózatokon, akkor a vírusirtással foglalkozó cégek elkezdenek fejleszteni. A vírusirtó programjaikba felveszik az új vírust, mely igyekszik kiszűrni azt.

Tehát mindig előbb van a vírus, azután a vírusirtó.

Van amelyik vírusirtót gyártó cég az egyikben jobb/gyorsabb/hamarabb beleépítik, van amelyik a másik vírusra reagál hamarabb. Ez olyan, mint egy antibiotikum.

De egyik sem 100%-os!

Az online világban nincs 100%-os védelem. Menteni kell több -egymástól független- helyre.

Hogyan kaphat vírust?

Általában 3 fő fertőző helyzet lehet, akárcsak a való életben. A számítógép is akkor fertőződhet meg, ha egy másik “fertőzött” géppel kerül kapcsolatba és az átadja neki a vírust.

  1. e-mailben kapja
  2. egy fertőzött weboldalról szedi be
  3. vagy egy adathordozó (pl. pendrive) a vírushordozó

Ezért van szükség a “védőoltásra”, azaz egy jó vírusirtóra.

Ez lehet fizetős, vagy ingyenes is. A legfontosabb, hogy mindig frissüljön, a legfrissebb változat fusson. Ezt általában “megoldja” magától a vírusirtó és automatikusan frissül az internethez való kapcsolódáskor.

Ne feledje:

Minden vírusos levél SPAM, de nem minden SPAM vírusos.

Önnek van Avatarja?

Önnek van Avatarja?

Személyesítse meg az ideális vevőjét

bayer-persona

Avatar , buyer persona, bull eye, ideális vevő. A szakirodalomban sokféleképpen nevezik, de ezek a fogalmak mind ugyanazt jelentik.

Minden vállalkozásban – így bizonyára az Önében is – van egy olyan konkrét személy, aki az Ön ideális vásárlója.

Mi jellemző az ideális vevőre?

(tovább…)

Leesett a kaktusz!

Leesett a kaktusz!

Egyszer egy vevőnkkel beszélgettem. Épp azt magyaráztam neki, hogy mi a baj a legtöbb weboldal kommunikációjával.

Egyszer csak felkiált:

“Áhhh értem már, leesett a kaktusz!”

Mondom: “Micsoda?”

“Hát leesett a kaktusz!”

“Milyen kaktusz?”

“Hát tudod a kaktusz, van ez a mondás…”

ÚRISTEN! Ekkor esett le nekem is, no nem a kaktusz, hanem a tantusz.

Szerencsétlen, gyerek kora óta hallja, hogy leesett a tantusz. De neki ez nem jelentett semmit. Sőt teljesen értelmetlennek tűnt, ezért már a füle keresett egy számára értelmes szót.

“Leesett a tantusz. Leesett a tantusz. Ez nem jelent semmit. Leesett a kaktusz. Ezt már értem. Biztos volt egy kaktusz, ami leesett.”

Ő nálam jóval fiatalabb és soha nem találkozott a tantusszal. (Megjegyzés a fiatalabbaknak: A tantusz egy pénzérméhez hasonló valami volt, amivel telefonálni lehetett az utcai telefonfülkéből. Amikor valaki azt bedobta a nyílásba és a vonal kapcsolt, felvette a hívott fél, akkor leesett a pénzgyűjtő dobozba a tantusz. Innentől, ha valaki megérti miről van szó, azaz kapcsol, akkor azt mondtuk leesett nála a tantusz.)

Mivel számára egy teljesen ismeretlen fogalmat hallott, nem is értette azt.

Félre ment az információ.

És ez a baj a legtöbb weboldal kommunikációjával.

Olyan nyelven próbálunk meg beszélni, amit nem ért a vevő. Persze, hogy mi naponta használunk szakkifejezéseket, zsargont, de a vevőnek honnan a fenéből kellene ezt értenie?

Azt javaslom, hogy amikor szöveget ír a weboldalára, lépjen egy lépéssel hátrébb. Próbálja magát beleképzelni a vevő bőrébe. Ő laikus még az adott témában. Jó, lehet, hogy a végén profi lesz, de ahhoz még hosszú út vezet.

Beszéljen “konyhanyelven”. Írjon úgy, hogy a gyermeke, nagymamája is megértse.

Legjobb, ha tényleg leülteti őket a gép elé. Kérje meg őket, hogy olvassák el amit írt. Majd tegyen fel 3 kérdést. Látni fogja, hogy megértetté-e?

Ha nem, kezdje elölről. Egészen addig, amíg érthető lesz a szöveg a nagymamának is.

 

Tudja Weboldalkészítés2. Mert nem vagyunk piacvezetők… Még!