2018. szeptember 20., csütörtök
Szerző: Kabay Tamás

Leesett a kaktusz!

Egyszer egy vevőnkkel beszélgettem. Épp azt magyaráztam neki, hogy mi a baj a legtöbb weboldal kommunikációjával. Egyszer csak felkiált: "Áhhh értem már, leesett a kaktusz!" Mondom: "Micsoda?" "Hát leesett a kaktusz!" "Milyen kaktusz?" "Hát tudod a kaktusz, van ez a mondás..."
leesett-a-kaktusz
ÚRISTEN! Ekkor esett le nekem is, no nem a kaktusz, hanem a tantusz. Szerencsétlen, gyerek kora óta hallja, hogy leesett a tantusz. De neki ez nem jelentett semmit. Sőt teljesen értelmetlennek tűnt, ezért már a füle keresett egy számára értelmes szót. "Leesett a tantusz. Leesett a tantusz. Ez nem jelent semmit. Leesett a kaktusz. Ezt már értem. Biztos volt egy kaktusz, ami leesett." Ő nálam jóval fiatalabb és soha nem találkozott a tantusszal. (Megjegyzés a fiatalabbaknak: A tantusz egy pénzérméhez hasonló valami volt, amivel telefonálni lehetett az utcai telefonfülkéből. Amikor valaki azt bedobta a nyílásba és a vonal kapcsolt, felvette a hívott fél, akkor leesett a pénzgyűjtő dobozba a tantusz. Innentől, ha valaki megérti miről van szó, azaz kapcsol, akkor azt mondtuk leesett nála a tantusz.) Mivel számára egy teljesen ismeretlen fogalmat hallott, nem is értette azt. Félre ment az információ. És ez a baj a legtöbb weboldal kommunikációjával. Olyan nyelven próbálunk meg beszélni, amit nem ért a vevő. Persze, hogy mi naponta használunk szakkifejezéseket, zsargont, de a vevőnek honnan a fenéből kellene ezt értenie? Azt javaslom, hogy amikor szöveget ír a weboldalára, lépjen egy lépéssel hátrébb. Próbálja magát beleképzelni a vevő bőrébe. Ő laikus még az adott témában. Jó, lehet, hogy a végén profi lesz, de ahhoz még hosszú út vezet. Beszéljen "konyhanyelven". Írjon úgy, hogy a gyermeke, nagymamája is megértse.

Legjobb, ha tényleg leülteti őket a gép elé. Kérje meg őket, hogy olvassák el amit írt. Majd tegyen fel 3 kérdést. Látni fogja, hogy megértetté-e?

Ha nem, kezdje elölről. Egészen addig, amíg érthető lesz a szöveg a nagymamának is.

Maradtak megválaszolatlan kérdések Önben a weboldalkészítéssel kapcsolatban?

Foglaljon időpontot egy díjmentes konzultációra és megbeszéljük a felmerült kérdéseit!

címkék: kommunikáció

Szerző:

Kabay Tamás
Okleveles informatikai mérnök, marketing kommunikációs szaküzemgazdász, PR szaküzemgazdász, film- és TV producer
Weboldal, ami elad

Weboldal, ami elad

Sok vállalkozó és cégvezető hiszi azt, hogy egy esztétikus weboldal önmagában elegendő, azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy a design csak egy része a siker képletének. Egy értékesítő weboldalra van szüksége.

bővebben
Weboldal készítés legfontosabb elemei

Weboldal készítés legfontosabb elemei

A weboldal készítés elemein a lépésről-lépesre történő haladás elengedhetetlenül szükséges. A modern digitális környezetben egy profi weboldal, webáruház vagy portfólió weboldal nélkülözhetetlen ahhoz, hogy kiemelkedjen a tömegből.

bővebben
Blogértesítő

Kérj értesítőt a legfrissebb cikkek megjelenéséről!