Sok vállalkozó és cégvezető hiszi azt, hogy egy esztétikus weboldal önmagában elegendő, azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy a design csak egy része a siker képletének. Egy értékesítő weboldalra van szüksége.
Tippek a sikeres értékesítéshez
Önnek van Avatarja?Önnek van Avatarja?
Személyesítse meg az ideális vevőjét
Mi jellemző az ideális vevőre?
![bayer-persona](https://weboldalkeszites2.hu/wp-content/uploads/2018/09/bayer-persona-300x169.jpg)
- már vásárolt Öntől (ténylegesen vett is és nem az, akivel régóta beszélgetnek, de még mindig nem nyitotta ki a pénztárcáját)
- egy nyelvet beszélnek
- érdeklődő, nyitott az Ön szolgáltatásaira, termékei megismerésére
- könnyű neki eladni
![avatar](https://weboldalkeszites2.hu/wp-content/uploads/2018/09/avatar-300x169.jpg)
Ez nem túl hatékony ugye?
Egy fokkal jobb, ha olyan felületeken hirdet, ahol azok az emberek vannak jelen, akik az adott téma iránt érdeklődnek. pl. magazin, tematikus web portál Itt a 10.000 elért emberből, akár 10 is lehet vásárló. Ez 0,1%-os konverziós arány. Még jobb, ha olyan hirdetéseket futtat, ahol a konkrét termék vagy szolgáltatás felől érdeklődnek az emberek. Ilyen a Google Ads vagy a Facebook. Itt már lehet, hogy 10.000 elért emberből 100 vásárlónk lesz. (Ez nagyjából a magyar weboldalak, webáruházak átlagos konverziós aránya.) 1%! A Google Ads-en speciális módon határozhatja meg a célcsoportot. Akik egy adott kulcsszóra keresnek, azoknak jeleníti meg a hirdetését. (Keresési hálózat) Ők tehát olyanok, akik biztos, hogy érdeklődnek egy bizonyos téma felől. Már csak azt lenne jó tudni, hogy Ők tényleg az Ön vevői-e? És a vásárlási szándék melyik fázisában vannak? (Csak információt gyűjtenek, érdeklődők, vagy már most vásárolni is akarnak.) A Google Ads-en is finomíthatjuk tovább a célcsoportot, de ott nem annyira garantált a jellemzők valódisága. A Facebookon viszont sokkal jobban ismerjük a felhasználókat (vagyis a Facebook ismeri, de segít nekünk, hogy megtaláljuk Őket). Itt beállíthatjuk a nemet, kort, lakhelyet, érdeklődési kört és még sok egyebet is kellő tapasztalattal egész jól tudunk már "lőni" a potenciális vevőkre. Miért fontos ez? Nos minél pontosabban állítjuk be a hirdetés célcsoportját, annál több tényleges vevőnk lesz a hirdetést megnyitókból, magasabb lesz a konverziós arány és magasabb lesz a hirdetésünk minőségi mutatója is. 3-5%-os konverziós arány? Ez azért már sokkal jobb lenne. Tudni kell azt is, hogy minél magasabb egy hirdetés minőségi mutatója, annál kevesebbet kell fizetni egy kattintásért (CPC = cost per click). Ez után a kitérő után lássuk miért fontos az ideális vevő meghatározása.Mi a kapcsolat a célcsoport és az ideális vevő között?
![idealilis-vevo](https://weboldalkeszites2.hu/wp-content/uploads/2018/09/idealilis-vevo-300x169.jpg)
- Lakóhely
- Életkor
- Nem
- Magánemberek vagy cégek
- Árérzékenység szintje
- Kecskeméten, vagy annak vonzáskörzetében élnek.
- 25 - 40 év közötti. (Az ennél fiatalabbaknak még valószínűleg nincs saját autója, az öregebbeknek, meg megvan a már jól bejáratot helye, ahová viszik az autójukat.)
- Nők és férfiak egyaránt.
- Elsősorban magánszemélyek.
- Közepesen árérzékenyek (A "gavallérok" úgyis márkaszervizbe viszik, a "csórók" meg sufni tuninggal próbálkoznak.)
- Milyen helyzetben, életszituációban van éppen akkor, amikor az Ön termékére, szolgáltatására van szüksége?
- Mi a legnagyobb problémája? Mitől akar megszabadulni? Mit akar elkerülni?
- Hogyan válhat számára valami jobbá az Ön szolgáltatása, terméke által? Hogyan lehet a vevője szebb, egészségesebb, gazdagabb, menőbb, gyorsabb, stb.?
- Lerobbant az autója az út szélén.
- Valami elromlott és sürgősen javítani kell.
- Megsérült, összetört az autója.
- Egy másik szervizben átverték.
- autómentés
- jó munkavégzés
- csereautó
- garantált javítási idő
- garantált ár
- Nem ragad ott az út mellett, mert küldjük a trailert.
- Jó munkavégzés - garancia adása - ha ugyanaz a hiba ismét, díjmentesen javítjuk
- Kap csereautót, közlekedhet tovább a megszokott, kényelmes módon.
- Garantált javítási idő - napi 10% kötbér, késés esetén - biztos határidő.
- Garantált ár, nem növekszik a munka végére kétszeresére - valós árajánlat.
Mi a célja az ideális vevő meghatározásának?
Elérni a konverziót. Minél nagyobb arányban. Minden, de tényleg minden kommunikációs anyagunkat, weboldalszöveget, hirdetést, e-mail, de még a szervizben a tájékoztató táblákat is Neki írjuk. Így van esélyünk arra, hogy a vevő úgy érezze pont neki szól az ajánlatunk.Konklúzió:
Buyer Persona kell. Elkerülhetetlen. Adjon neki nevet. Ruházza fel tulajdonságokkal. Legyenek problémái, igényei, vágyai. Legyen arca, ruhája, családja, foglalkozása, életkörülményei. (Válasszon hozzá egy fotót a netről. Higgye el így sokkal könnyebb lesz neki írnia a hirdetésszövegeket, blogot.) Megvan? SZUPER! Akkor most már kezdheti a szövegírást.Én is meghatároztam a saját Avatar-omat
Nézzük jó munkát végeztem-e, sikerült-e nekem jól meghatározni a saját ideális vevőmet?
Ön az én ideális vevőm? Játszunk egy kicsit!
Kíváncsi vagyok én ideális vevő vagyok-e?
Kattintson erre a gombra és máris indul a játék!
var listId = 85982; var formId = 159559; var popupWidth = 705; var popupHeight = 600; var openAfterMins = 120; var openAfterSec = 5; var randomParam = '85982_159559'; var mmDomain = 'salesautopilot.s3.amazonaws.com'; var secure = ('https:' == document.location.protocol)?true:false; var closeTitle = 'Bezárás'; var maxShow = 0;var isExit = false; var isLink = true;
Maradtak megválaszolatlan kérdések Önben a weboldalkészítéssel kapcsolatban?
Foglaljon időpontot egy díjmentes konzultációra és megbeszéljük a felmerült kérdéseit!
Szerző:
Kapcsolódó cikkek
Közösségi média káosz vs. saját weboldal
A közösségi média kettős életmódot hoztak létre: az egyik oldalon a gyors tartalommegosztás kényelme, a másikon a nehezen ellenőrizhető tartalomkezelés kihívása.
Weboldal készítés legfontosabb elemei
A weboldal készítés elemein a lépésről-lépesre történő haladás elengedhetetlenül szükséges. A modern digitális környezetben egy profi weboldal, webáruház vagy portfólió weboldal nélkülözhetetlen ahhoz, hogy kiemelkedjen a tömegből.